نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





چرا به ورزش هاي قلبي- عروقي نياز داريم؟

بدن ما آفريده شده است که حرکت کند . اگر شغل دومي داريد فکر کنيد که بدن شما انتهاي روز چه احساسي دارد آيا عضلاتتان سخت شده؟ کمرتان درد مي کن؟ و با اين که فعاليت جسماني خاصي نداشته ايد احساس خسته گي مي کنيد احتمالاً شانه هايتان از فشار بسيار زياد گزگز و به خاطر زياد زل زدن مدام به صفحه مانيتور به کامپيوتر سرتان درد گرفته است حالا فکر مي کنيد که بعد از يک تمرين ورزشي بدنتان چه احساسي دارد عضلات تان گرم و قابل اتعطاف مي شوند خون در سراسر بدنتان جريان مي گيرد و اکسيژن و انرژي لازم را براي شما فراهم مي کند. شما بسيار پر انرژي با اعتماد به نفس و پر جرأت مي شويد اين دو احساس با هم خيلي فرق دارند درست است بدن ما طوري آفريده شده است که نياز به جنبش و حرکت دارد نه اين که صبح تا شب در يک جا بنشينيد و اين دقيقاً همان کاري است که تقريباً همه ما انجام مي دهيم. يک بار در ذهن تان همه فوآيد ورزش هاي قلبي- عروقي را مرور کنيد.

1-   کاهش وزن

2-   قوي تر شدن قلب و ريه ها

3-   افزايش تراکم استخوان

4-   کاهش استرس

5-   کاهش خطر بيماري هاي قلبي و انواعي از سرطان

6-   رفع موقتي افسردگي و اضطراب

7-   افزايش اعتماد به نفس

8-   خواب بهتر

9-   انرژي بيشتر

10-تبديل شدن به الگويي بسيار خوب براي اطرافيان و براي فعال ماندن به بالا رفتن نشان

توجه داشته باشند که کاهش وزن که براي اکثر افراد هدف اصلي از انجام اين ورزش ها به حساب مي آيد فقط يکي از فوآيد اين ورزش است اما دقت کنيد اگر هدفتان فقط و فقط کاهش وزن براي زيباترو و جذابتر به نظر باشد ( با اين که به هيچ وجه اشکالي ندارد. ) اما اين هدف ورزشتان را دشوارتر مي کند چرا چون کاهش وزن زمان مي برد و ممکن است خيلي زودتر از ورزش کردن دلسرد شويد اما اگر اهداف بهتري براي ورزشتان داشته باشيد هم ورش برآيتان آسانتر خواهد شد و هم به مرور زمان و وزنتان کاهش خواهد يافت.

ورزشهاي قلبي- عروقي براي بالا بردن کيفيت زندگي ظاهر بسيار مهمي است ب ه خاطر همين است که هر روز دوش مي گيريم در انتخاب لباس هايمان دقت مي کنيم و دندان هايمان را تميز مي کنيم اما نگراني ما از اين است که شما آنقدر عرق در چند و چون ظاهراتان شده باشيد که احساس درونيتان را فراموشش کنيد. اگر به همه فوآيد اين ورزش که در بالا به آنها اشاره شد وقت کشيد خواهد ديد که همه اين فوآيد براي بالا بردن احساس دروني شما چه در زمان حال و چه در زمان آينده به کار بردارد . آيا فراموش کردنه ايم که فعال بودن مي تواند در بهبود کيفيت زندگيمان تاثير گذار باشد؟ جنب و جوش و تکاپو جريان خون را در ماهيچه هايمان افزايش مي دهد. قلب و ريه هايمان را قدرمتمند مي سازد و باعث مي شود قلبان بهتر کار کند علاوه بر همه اين فوآيد ورزش کردن باعث مي شود شما الگوي بسيار مناسبي برا فرزندانتان شويد تا آنها هم ياد بگيرند که با بالا تنشان دست از فعاليت و جنب و جوش نکشند. اگر اين دلايل قانع کننده و کافي است چرا ما را به ورزش و فعاليت وا نمي دارد. چرا خيلي از ما ورزش کردن را سخت ترين کار روي زمين تصور مي کنيم؟ قسمتي از آن ممکن است به تصور ما در مورد خودمان جسممان و ورزش کردن برگردد اگر دوست داريد فکرتان را تغيير دهيد مطالب زير را بخوانيد.

تغيير نحوه تفکر شما در مورد ورزش:

همه ما به افکار و اعتقادادت به خصوص وابسته هستيم چند سال پيش من بين فکر مي خنديدم که بخواهم از ورزش کردنم لذت ببرم فک کردم که بايد هر تمرين با شدت هر چه تمام تر و به طولاني ترين زمان ممکن باشد اما با گذشت سالها من به اين نکته رسيدم که مهم ترين چيز در ورزش کردن اين است که به ما احساسي خوب بدهد پس اگر در ورزش فقط به کم کردن وزن بدنتات فکر کنيد چطور مي توانيد فکرتان را عوض کنيد، آسان بگيريد اگر سردرگميد که چه بکنيد از مراحل ابتداي شروع کنيد شما حداقل به 20 دقيقه نياز داريد تا بدنتان به روي کار بياييد پس از همانجا شروع کنيد روي تقويت مان 20  قيقه از سه روز از هفته تان را علامت بگذاريد و کارهايي مثل پياده روي ،دو رفتن در زمين نرم و کارهايي از اين قبيل را به آن اختصاص دهيد. 2 ابتدا آن را به شکل عادت درآوريد و بعد روي زمان و شدت آن کار کنيد.

صبور باشيد بخشي از فرصت دادن به خودتان برا اينکه ورزش برايتان به صورت عادت درآيد صبر است از ابتداي کار نمي توانيد به آنجا که هدفتان دست برسيد بايد بر حسب توانياي هايتان کار را شروع کنيد کاهش وزنتان ممکن است کند و تدريجي باشد از اين رو بايد اهدافتان را طولاني مدت قرار دهيد و بعد قدم به قدم پيش برويد تا به آنجا کي مي خواهيد برسيد.

روي بدنتان تمرکز کنيد با اينکه موسيقي محرکي بسيار عالي است اما بهتر است يک جلسه در هفته را بدون آن ورزش کنيد و اجازه ندهيد چيز ديگري فکر شما را منحرف کند همه چيز را فراموش کنيد کالري ها شدت ورزش و فقط و فقط روي بدنتان تمرکز کنيد فعاليت هاي مختلف را امتحان کنيد سرعتتان را بيشتر و کمتر کنيد و ببينيد چطور بدنتان واکنش مي دهد اگر وقتي را صرف بررسي بدنتان کنيد تا در خواهيد برد تمرينات را خورتان بر حسب قوانين خودتان تمرکز کنيد.

اگر تا به حال در هواي آزاد ورزش نکرده ايد پيشنهاد مي کنم که حتماً اين مار را امتحان کنيد بيرون برويد و کمي پياده روي کنيد و بدويد و دوچرخه سواري کنيد ساعت همراه خود نبريد و سعي کنيد بدون هيچ دغدغه ديگر از محيط و هواي آزاد لذت ببريد اگر جاده جالب توجه اي پيش رويتان مي بينيد ترديد نکنيد به سمت آن برويد عميق نفس بکشيد همان موقع است که قدرت بدن سالمتان را خواهيد فهميد.

تمرينات را ترکيب کنيد جالب ترين چيز در مورد ورزش هاي فلبي عروقي اين است که مي توانيد هر فعاليتي را که ضربان قلب را بالا مي برد را انتخاب کنيد لزومي ندارد که اين فعاليت را جمعه تکرار کنيد تغيير تمرينات کار بسيار ساده اي است خيلي خوب است که هر از گاهي تمرينات را تغيير دهيد يا فعاليت هاي مختلفي را با هم ترکيب تا اين کار ديگر ورزش برايتان فعاليتي خسته کننده نخواهد بود.

قدر بدنتان را بدانيد متعصفانه من تا زماني که مصدوم نشدم قدر بدنم را نمي دانستم وقتي مجبور شدم که ورزش را کنار بگذارم همان موقع بود که واقعا احساس خلا کردم شما اشتباه من را تکرار نکنيد از همين امروز سعي کنيد قدرشناس بدن سالمتان باشيد هر از گاهي با خود فکر کنيد که اگر نمي توانستيد کارهايي را که دوست داريد انجام دهيد چه مي شد با اينکار قدر سلامتي جسميتان را بيشتر مي فهميد. تغيير افکار و اعتقادات زمان مي برد براي اينکه ورزش را جز عادات زندگيتان درآوريد امکانات زيادي پشي روي شما قرار مي گيرد فقط يک لحضه با خود در مورد فوآيد ورزش روي احساس خود فکر کنيد مي دانيد انگيزتان چقدر بيشتر مي شود اگر ورزش را از روي علاقه انجام دهيد نه از روي اجبار؟ مطمئن باشيد که شما هم مي توانيد ورزش را يکي از لذت بخش ترين فعاليت هاي روزمره خود درآوريد پس از همين امروز شروع کنيد.

در هنگام شروع ورزش نرمش هاي کششي فراموش نشود براي خيلي ها اجراي حرکات کششي امري خسته کننده است بنابراين اينجا بيان جزئيات زيادي در مورد آنها نمي پردازيم اما به ذکر اين نکته مهم بسنده مي کنيم که حرکات کششي انعطاف و رفلکس عضلات را بهتر مي کنند و اين مي تواند در آينده موجب رشد عضلات به واسطه بسط يافتن فيبرهاي موجود گردد بنابراين حرکات کششي را فراموش نکنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, ] [ 14:52 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 72646
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2